Sunday 20 November 2016

NaK akTif Balik??? Ye ke Tak Nie..



Assalammualaikum semua....kalau tgk kat blog aku nie..kann..hahahaaa...mcm hampeh jer. Aku bukan blogger kental (aktif) sgt pon.. nk gelar diri nie blogger. Tapi...at least jadi le...rasa gak diri nie mcm blogger...tak gitu???. Perasan sndiri...heee. Aku tringat satu pepatah orang utara "Pi Mai Pi Mai Dok Tang Tu Jugak". Hmm... lama dh tak dgr ungkapan nie....sejak dunia dh jadi moden.... semakin byk innovasi dan rekaan baru yg dicipta atau tercipta mengikut keperluan dan kehendak manusia.... terutama dgn gadget dan applikasi utk alam maya atau cyber world. Dunia mnjadi semakin kecik tnpa garis sempadan.... terpulang kpd kita utk draw the line atau menentukan sempadan nya. 

Ehhh...apa yg aku nk citer nie..Ok...hahahaaa...alam maya..bermula dgn beberapa chatting platform sebelumnya... dan aku...aku mula knal berchatting dgn menggunakan ICQ (I Seek You) di awal tahun 1997.... dan diantara yg pernah aku gunakan ia lah yahoo messengger (dah takde kot), Chatango...Mibbit... dan terakhir IRC (kini menghampiri zaman gelap). Dan byk lagi yg boleh dikatakan yg masih popular seperti Wechat, Telegram.. Skype..Wassapp dan entah apa2 lagi...huhuuu. 

Dalam bln February 2004 ...Facebook dilancarkan.. Website yg hanya bermula utk kegunaan pelajar2 di Harvard University kini telah di komersial dan hasil pendapatan nya dah mencecah melebehi US 4 Billion setahun melalui iklan dan sebagainya....dan bagi aku...munkin sebab aku dah draw the line dan letak kan garis sempadan....jadi.. tak salah kalau aku katakan dah jemu dgn semua tu.... dan akhirnya...haaaa...Di SiNi .. yang best... aku bole ckp sorang2...bebel sorang2...so ...Yesss... Aku Nak AkTif Balik ber Blog... kekekekeeee

Wassalam

No comments:

Post a Comment